استقلال موزیک :: استقلال موزیک

استقلال موزیک

ساخت وبلاگ

امکانات وب

پازل بند

مصاحبه با گروه موسیقی موفق و محبوب پازل باند 

پازل باند گروه موسیقی پرطرفدار در ایران هست که نام هاي علی رهبری و آرین بهاری را در همه ي ترک هاي آنان میشنویم. “پازل‌بند” در ذهن مخاطب موسیقی پاپ, بیشتر با تنظیم‌ها و ملودی‌هایي که برای دیگران ساخته بود, شناخته می‌شد. اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد, آنها در همان جایگاه نماندند و خودشان وارد فضای خواندن ترانه‌هایشان شدند.

 

انتشار مجموعه “قایق کاغذی” شروعی بود برای حضور رسمی این گروه در بازار موسیقی. چند کنسرت آنها با پیشباز روبه‌رو و بازی جدی شد.این صحبت به این فرایند و این یک سال و نیم نگاهی متفاوت و ریز داشته با یک سوال ویژه; در دوره‌اي که موسیقی پاپ در ایران تاریخ مصرفی کمتر از یک سال دارد,

 

چگونه میشود شرایط ماندگاری را تجربه کرد و عمر هنری یک هنرمند را بیشتر و بیشتر کرد؟ اعضای پازل بند «علی رهبری, آرین بهاری» و محمد ناصری «مدیر اجرایی شرکت آوازی نو» پاسخ‌هاي متفاوتی به این موضوعات داده‌اند…

 

از کنسرت شهر تهران و پیشباز مفید ازپازل‌ بند” شد شروع کنیم که چندین بار هم تمدید شد. کمی درباره این کنسرت و رویدادها بصری و نوری و پرفورمنس این کنسرت بگوئید. این رویدادها و برنامه‌ریزی‌ها برای کنسرت‌هایتان از کجا و چگونه شروع میشود؟ اگر بخواهید سنجش کنید نسبت به کنسرت‌هاي قبلی, از آن خوشنود بودید؟

 

آرین; ما کنسرت تابستانی‌مان 6 مرداد بود که به میزبانی نمایشگاه و در دو سانس شروع شد و هدف ما به گونه‌اي بود که مردم دوست داشته باشند و از اجرا پیشباز کنند. میخواستیم از پرفورمنس گرفته تا اجرا و نور و عکس و همۀ چیز به گونه‌اي باشد که این دو سانس به چهار سانس تبدیل شود. آن‌قدر پیشباز شد که فکر می کنم یک ماه بعد مجدد اجرا را تمدید کردیم و خداروشکر مردم دوست داشتند و از دو سانس شروع کردیم و به چهار سانس ختم شد.

 

نظر علی درباره کنسرت شهر تهران و فضای باز برج میلاد چیست؟

 

علی; ما میخواستیم یک تفاوتی با کنسرت قبلی‌مان ایجاد کنیم و یک شوک باشد. من خودم هم خیلی کنسرت فضای باز را دوست دارم و احساس میکنم جمع و جورتر و خودمانی‌تر و باحال تر هست. حس خوبی به آن کنسرت داشتم. گرچه میدانم که بعد از این دیگر نمیشود آن جا اجرا بگذاریم.

 

باید ببینیم مردم چه حسی داشتند و فضای باز یا بسته را دوست دارند. نظر مردم هم مهم هست.

 

علی; کلاً اجرا در فضای باز از لحاظ وکال, پرفورمنس, اجرا, صدابرداری و هماهنگ‌کردن مردم سخت‌تر هست. وقتی نام اجرای فضای باز می آید من یاد ارومیه می‌افتم. فکر می کنم ظهر بود که من به تهیه‌کننده گفتم که در این جا دست کم 70 نیروی نگهبانی باید بگذاریم چون احتمال جنجال وجود دارد. ما که فقط 4-5 سکوریتی میدیدیم ولی میگفتند 10-15 نفر بودند. من گفتم که می دانم جمعیت به داخل می آیند و از بازرسی خارج می شود.

 

ناصری; بلیت‌فروشی برای 1300 نفر انجام شد ولی چون برنامه یک سانس بود و تمدید هم نشد, نزدیک به 2000 نفر آمده بودند.

 

در جریان هستید که در ارومیه به علت عدم پیشباز از بلیت‌فروشی, سه کنسرت قبل از شما لغو شده بود؟ و در آن شرایط از کنسرت پازل آن پیشباز شد؟ این نکته مهمی هست و به نظرم نشان‌دهنده این هست که نسل اخیر موسیقی پاپ خیلی زود توانسته خودش را بالا بکشد و در رقابت با نسل‌هاي قبلی که سال‌هاي زیادی در این حوزه دستور‌فرمایی میکردند خودش را نشان بدهد. نظرتان در این خصوص چیست؟

 

علی; اولاً این رخداد طبیعی هست و ممکن هست اگر ما هم 6 ماه بعد در آن جا کنسرت بگذاریم همین رخداد هم برای ما بیفتد. به نظرم در موسیقی پاپ خیلی باید حواسمان جمع باشد. خیلی‌ها هم میباشند که حواسشان هست ولی بعدا مردم قبولشان نمیکنند.

 

یا این که یک‌بار از آن‌ها پیشباز شده و مردم دوست دارند دفعه بعدی به کنسرت آرتیست دیگری بروند ولی نکته مهم این هست که هدف ما از روز اول این بود که مثلا ما یکسری از آهنگ‌ها را ساخت می کردیم و می‌ساختیم و نزدیکان که بعضاً مغز بیزینسی خوبی هم داشتند نسبت به آن آهنگ‌ها دو دل بودند.

 

ولی حرف من این بود که نباید فکر ما فقط داخل استان تهران باشد و باید به فکر شهرستان‌ها هم باشیم. هم من و هم آرین خیلی به این بخش فکر میکردیم و به نظرمان واقعاً بخش مهمی هم هست.

 

خیلی از آهنگ‌هایي که در مجموعه قایق کاغذی بود را مثلا در اصفهان خیلی گوش میدهند. آهنگ‌هایي هست که ما در کنسرت‌هایمان نمی خوانیم. شب در سوپری میرویم و خرید کنیم آن آهنگ را می‌شنیدیم و در خودرو و تاکسی‌ها آن آهنگ‌ها را می‌شنیدم. مسأله مهم از نظر من این هست

 

که احتمالاً دیدگاه مردم شهرستان با مردم شهر تهران که به کنسرت می روند متفاوت باشد ولی در عین حال وجوه مشترکی هم با هم دارند که باید آن را پیدا کرد. آرتیست باید بیاید و نقطه مشترک خودش را با مردمی که به کنسرت می روند; چه در شهرستان و چه در شهر تهران پیدا کند.

منبع : سایت پارس ناز

استقلال موزیک...
ما را در سایت استقلال موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 433 تاريخ : 30 ارديبهشت 1398 ساعت: 13:38

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :